Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.3 din 2023  
         
  Articol:   ROLUL COMUNICĂRII ÎN PREDAREA ÎNOTULUI / THE ROLE OF COMMUNICATION IN TEACHING SWIMMING.

Autori:  TUDOR ANDREI POP.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbeag.68(3).24

Received 2023 July 23; Revised 2023 September 3; Accepted 2023 September 4; Available online 2023 September 30; Available print 2023 November 30.
pp. 65-83

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Rolul comunicării în predarea înotului. Prezentul studiu de cercetare cuprinde, în prima parte, sinteza literaturii de specialitate privind cadrul teoretic al construcției sensului, de la teoria informației la semiotica receptării și conceptul de „orizont de așteptare” în receptarea producțiilor lingvistice ale profesorului, iar în partea a doua, include metodologia cercetării. Rezultatele cercetării identifică frecvența medie a răspunsurilor pentru toate situațiile. După interpretarea studiului au rezultat 6 constatări importante, precum o strategie de lectură directă și neechivocă pentru profesor (P), o pierdere considerabilă a sensului între producția de limbaj a profesorului și recepția elevului, fluență mai mare în citire la grupul GE, dificultăți de citire în grupul GT, recunoașterea semnificației este mai devreme și mai relevantă în grupul GE și faptul că producțiile verbale fac posibilă completarea secvenței, o neînțelegere pentru grupul GT. Concluziile relevă faptul că mesajele transmise prin comunicare verbală și nonverbală profesor-elev sunt primite mai degrabă prin conotație decât prin denotație.

Cuvinte cheie: predarea înotului, învățarea și predarea înotului, comunicarea, semiotică, producții lingvistice.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă